اصول نگهداری از گربه

چگونه از گربه نگهداری کنیم

اصول نگهداری از گربه

چگونه از گربه نگهداری کنیم

راه حل برای مشکلات رفتاری گربه!!

ممکن است رفتار گربه شما آن طور که میخواهید نباشد ولی نگران نباشید ، با روش های درست میتوان تمام مشمکلات رفتاری گربه ها را حل کرد . در زیر راه حل شایع ترین مشکلات رفتاری در گربه ها گفته شده است :
1 - اسکرچر تهیه کنید
گربه ها به چنگ کشیدن و تیز کردن ناخن های خود علاقه دارند و در صورتی که مکان مناسبی برای پنجه کشیدن نداشته باشند به وسایل شما آسیب خواهند زد . بهترین راه برای جلوگیری از این رفتار تهیه یک اسکرچر است .
2 - برای گربه خود اسباب بازی های مختلف بخرید
گربه ها حیوانات کنجکاوی هستند و به جویدن وسایل علاقه دارند ، برای اینکه از جویده شدن وسایلتان ( مانند سیم ها ) توسط گربه جلوگیری کنید بهتر است برایش اسباب بازی های مخصوص گربه تهیه کنید تا با آنها بازی کند .
3 - به گربه خود استفاده ذاز ظرف خاک را آموزش دهید
بعضی گربه ها وقتی به خانه جدید می آیند از ظرف خاک استفاده نمی کنند و شروع به دستشویی کردن در اطراف خانه میکنند . محلی را که گربه دستشویی کرده با پاک کننده های مخصوص آنزیمی تمیز کنید زیرا گربه ها حس بویایی قدرتمندی دارند و اگر بوی ادرار یا مدفوع خود را در محلی تشخیص دهند دوباره در همان محل دستشویی میکنند .
گربه تان را دعوا کنید و او را به ظرف خاکش عادت دهید . در صورتی که گربه به ظرف خاک بی توجهی میکند ممکن است به عفونت های ادراری دچار باشد .
4 - رفتار های خشن گربه را کنترل کنید
شما میتوانید از رفتار های خشن گربه جلوگیری کنید . هنگامی که گربه میخواهد چنگ بزند یا گاز بگیرد با صدایی محکم و جدی او را دعوا کرده یا از اسپری آب استفاده کنید .
در مقابل به رفتار های خوب پاداش و خوراکی دهید . بعضی از گربه ها نیاز به اصلاح رفتار توسط یک متخصص دارند .
5 - فعالیت
فعالیت برای سلامت یک گربه اهمیت زیادی دارد . با گربه بازی کنید و او را با اسباب بازی های مشغول نگه دارید ، اینگونه انرژی گربه صرف بازی خواهد شد و گربه شروع به بد رفتاری یا آسیب به وسایل نخواهد کرد .
6 - به گربه اجازه خوردن چیز های نامعمول را ندهید
گربه ها ممکن است گیاهان ، خاک و اشیای کوچک روی زمین را بخورند یا پشم های قالی را در دهان بگیرند و مزمزه کنند !
گربه ها بسیار کنجکاوند و ممکن است این رفتار آنها روزی باعث مسمومیت در آنها شود . به گربه خود به موقع غذا بدهید و برایش اسباب بازی های مختلق تهیه کنید تا مشغول شود .
کنترل رفتار های گربه نیاز به صبر و تحمل بسیاری دارد ، از روش های بالا استفاده کنید و گربه تان را موقعیت های جدید عادت دهید . رفتار عصبی با گربه دردی را دوا نخواهد کرد زیرا گربه ها پاسخ رفتار های عصبی را به خوبی نمی دهند

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدعلی شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 15:58 http://bia2me.blogsky.com

هی سلام رفیق . . منم مثل خودت خراب گربه بازیم . . به منم سر بزن . .چون هر دو تامون وجه مشترک داریم . .زنده باد گربه و گربه باز !

گربه و گربه باز همیشه زنده باد ممنون از نظرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد